Hur sker aviseringen i år? Vi skickar avierna per E-post till dig som angett en Epost-adress och per brev till alla andra, precis som ifjol. Skillnaden mot tidigare är att du har 5 dagar på dig för att ladda ned avin genom att klicka på avi-länken i meddelandet. Om du inte öppnat länken efter 5 dagar avaktiveras den och du kommer i stället få din avi per post.
Eftersom avierna skickas ut centralt ska du kontakta oss på förbundskansliet om du har frågor. Du är välkommen att ringa oss på 08-629 27 80 eller mejla till medlem@rtp.se.
Som vanligt går det bra att betala fakturan via internetbanken. På avin hittar du vårt bankgironummer, OCR-numret och beloppet att betala. För en smidigare betalning kan du skanna in OCR-numret och beloppet när du betalar. Använd alltid vårt bankgironummer 5336-3917 för att betala medlemsavgiften. Det är vårt eget kontonummer och det är Personskadeförbundet RTP som står som betalningsmottagare.
På avin hittar du också ett Swish nummer och en QR-kod som du kan använda för att betala. Om du vill betala med QR-koden måste du skanna in koden med hjälp av Swish-appen.
Du som betalar dina räkningar per post kan beställa en vanlig giroblankett på förbundskansliet.